vrijdag 6 mei 2011

Schaapje, schaapje, heb je witte wol?

Ja baas, ja baas, 2 zakken vol :)

Vanavond ben ik met dochterlief naar een schapenboertje geweest. De scheerder kwam vandaag langs voor de jaarlijkse scheerbeurt en wij mochten meekijken. Ook vriendin M. kwam met haar 2 kids gezellig kijken. We werden ontvangen met koffie, thee, water en stroopwafels. Ze maken er echt een gezellige avond van.
Toen kwam de scheerder en kon de happening beginnen. We mochten zelf het schaap aanwijzen waar we de wol van wilden hebben.
Hier staan de schaapjes in de wacht. Het ras heet Clun Forest en hier vind je meer informatie: http://www.schapen.nl/index.htm

Eerst is de ram aan de beurt. Vriendin M. heeft zijn prachtige vacht gekocht.


De vacht van ooi 33 heb ik gekocht. En voor een andere vriendin heb ik ook 2 vachten uitgezocht.
Natuurlijk gingen we ook even bij de lammetjes kijken in de koffie pauze.


Dit zijn de jongste lammetjes. 2 hiervan en een rammetje gingen met een andere kijker mee naar huis.
Ik wou dat ik er ruimte voor had, ze zijn zo leuk!!


En dit zijn de iets oudere lammetjes, die stonden in een mooie ruime weide met veel bomen.
Nog een close-upje van een lam, omdat ik er geen genoeg van kon krijgen:

De scheerder had zelf ook nog een aantal zakken wol van de blauwe Texelaar in de auto staan. Prachtig mooie gemĂȘleerde wol van licht- tot donkergrijs. Die kon ik echt niet laten staan, dus naast een zak witte wol van de Clun Forest heb ik ook een zak blauwe Texelaar gekocht :)
Ik zit nog lekker na te genieten van de leuke avond.
En dan binnenkort leren spinnen zodat ik daarna mooie dingen kan breien van deze wol.
Ik zie het al helemaal voor me hoe de blauwe Texelaar gaat transformeren een zacht warm vest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten